onsdag 13. juli 2016

Dager med og uten krøll ❤️

7. Feriedag: Søndag 10. Juli 2016 


Siste dag med 31 år på baken.
- 31 innholdsrike år -
Jeg er takknemlig for hvert eneste ett.
Hver dag er en gave.
Selv dager med krøll i kantene...

Hva gjør jeg så med den siste dagen?
Hvordan avslutte et bra år med stil?

Søndag er hviledag.
En helligdag for meg og mine.
En ypperlig anledning til å bake.
Kakebakst med vesla.
Egg, sukker, smør og melk...
Visp - visp - visp...
Og vips...
SJOKOLADEMUFFINS 
Min lille kjøkkenassistent...
Hva skulle jeg gjort uten deg?

Kjøkkenassistent ❤️

Bilde: Blomstringens time er kommet.

I hagen står sommerplanter.
De er i ferd med å blomstre.
Spenningen stiger for hver dag:
- Møter jeg en fargerik venn i dag?
Helgen ringer inn til blomstringens time.
Gul blomkarse.
Oransje blomkarse.
De smiler til meg.
De danser i sommersol.

Blomstersmil ❤️

Bilde: Staifjellets lille kjøkkenhage.

Staifjellets kjøkkenhage.
En gledens realitet.
Det spirer og gror i smått og stort.
Rødbeter står spiseklare.
Salat svaier i sommervind.
Hvilken luksus!
Tenk å kunne høste egne grønnsaker?
Jordbær, gulrot, erter og agurk.
Et lite stykke Hverdagsluksus.

Kjøkkenhage ❤️

Bilde: Espen Askeladd på nye eventyr.

Kveldstur i skogen.
Lille Frøken Klatremus går høyt og lavt.
To ord:
- Viljestyrke og pågangsmot.

Alle veier leder til Espen Askeladd.

"Jeg fant - jeg fant"
"Hva fant du nå da, lille venn?"
"Jeg fant blåbær!"

"Jeg fant - jeg fant"
"Hva fant du nå da, kjæresten min?"
"Jeg fant sopp!"

"Jeg fant - jeg fant"
"Hva fant du nå da, Marita?"
"Jeg fant en spikerplanke!"

Espen Askeladd ❤️

8. feriedag: Mandag 11. Juli 2016

Livets klokke slår et slag.
Gratulerer med 32-årsdagen!
Grått hår og smilerynker...
Sjarmerende!

Bilde: Gavekort fra Adam - frisøren neste.

Adam har skjønt det...
- hvordan avverge en alders-krise.
Gavekort hos frisør.
Kodeord: klipp og farg.
Det blir full score.
Fornøyd kone = fornøyd mann.
Forandring fryder.
Vesla understreker:
"Mamma, jeg kjente deg ikke igjen!"

Forandring ❤️

Bilde: Takknemlighet på dagen.

Dagen er omme.
Tallet står nedtegnet.
32 år i 365 dager.
Jeg tar med meg hver en hilsen.
En klem til familie, venner og bekjente.
Mennesker setter farge på livet.
Vakre sommerblomster i livets hage.


Takknemlighet ❤️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du føler for å gi ris eller ros:)