lørdag 9. juli 2016

Elsker sommerferie ☀️

Sommerferien kom som lyn fra klar himmel.
Og det er jo helt greit...
- siden jeg er så utrolig glad i sommerferie.
En riktig glad nyhet etter et langt arbeidsår.

Som om ikke det er nok...
Jeg kan glede meg over hele 6 uker i feriemodus.
Hva i alle dager skal jeg ta meg til?
Et problem jeg møter med knusende ro.
Svaret er enkelt: 
Jeg skal gjøre alt!
Alt det ikke blir tid til ellers! 
Alle små og store gjøremål som faller mellom to stoler i hverdagen.

1. Feriedag: 

Vekkerklokken går over i hvilemodus.
Jentene tar selvfølgelig hintet og sover lenge.
Det er en drøm å levere sent i barnehagen.
Jeg begynner første feriedag med å signere ny arbeidskontrakt.
Det inntrufne fortjener en storslagen feiring.
Handleposer fra gulv til tak.
(Selvfølgelig rimelig og moderat innenfor rammene av personlig økonomi.)
VISA-kortet gløder varmt.
Bankkontoen er i ferd med å nulle ut.
Jeg føler meg strålende.
Og vet du hva?

Smilet lever i beste velgående.

2. Feriedag:

Det er ingen tid å miste. 
Vi er ut på tur - og sjelden sur.
Staifjellets jenter våkner til en ny morgen på Oppdal.
Vi er på rett sted til riktig tid.
Hjemme hos Magnus bror.
Sammen med mamma og pappa.
3 generasjoner under samme tak.



Bilde: På Oppdal med små og store familiemedlemmer.

Hva er vel bedre enn et etterlengtet møte?
 Et felles treffpunkt for store og små familiemedlemmer.
En morgen hvor regnet øser ned.
En dag hvor solen titter frem.
Et sted hvor seterlivet blomstrer og barna leker.
Møø - bææ - brom brom.
Jeg vet at denne dagen er livet.
Og vet du hva?

Smilet lever i beste velgående.


Bilde: På Oppdal med mø, bææ og brom.

3. Feriedag:

Det er ikke timer og dager som teller.
Det er kvaliteten på her og nå.
En sommerdag går fort og vi takker for denne gang.
En stor klem til dere alle...
- til vi ses igjen når hanen galer.
Returen kaller og Volvoen kjører:
Oppdal - Folldal - Sollia - Hjem.
Fra én side av fjellet og over til én annen.

Vimarida fyller ettermiddagen.
Musikk i naturen - musikk i det fri.
100 % naturlig.
 Ingen kunstige lyder.
Ingen fremmede tonearter.
Bare et ørlite snev av:
"Vakre Drømmer"
De rike har det kanskje godt.
Vi fattige har det definitivt topp.
Musikkvideo under åpen himmel.
Hvem trenger vel Hollywood?
 Vi har Staifields!
Og vet du hva?

Smilet lever i beste velgående.


Bilde: Musikkvideo på Staifjellet.

4. Feriedag:

Vekkerklokken står fortsatt i hvilemodus.
Jentene griper muligheten.
Vi sover lenge.
En ny dag med sen levering i barnehagen.
Trenden fortsetter.
Sommerdagene oppfyller ønsker.
Sprekkene fra hverdagen tettes..
- én etter én.
Et ønske til deg og et ønske til meg.
Nå er det tid for to... 
- deg og meg min firbeinte venn.
Ut i skogen.
Inn mellom trærne.
 Et kappløp mot tusen solstråler.
En "gammel" bekjent hilser oss.
På samme sted som i fjor.
Like vakker og like sjarmerende.
Lille frøken "Flekkmarihånd".
Og vet du hva?

Smilet lever i beste velgående.


Bilde: "Lille frøken Flekkmarihånd"


Livet er deilig når smilet lever i beste velgående 💕

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du føler for å gi ris eller ros:)