Viser innlegg med etiketten reise. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten reise. Vis alle innlegg

mandag 8. august 2016

Stemningsfull kveld på Øverdalssetra 🐐

33. Feriedag: Lørdag 6. August 2016


Det er utrolig gøy å bli invitert...
Til Seterdager i Sollia.
Idyllen er fullkommen på Øverdalssetra.
Vi blir ønsket velkommen med store smil.
Hjemme hos Ellen Marie og Hans.
To varme mennesker som gir av seg selv.
Et vertsskap i særklasse.

💕ØVERDALSSETRA💕

Bilde: Øverdalssetra i Sollia.
(Foto: Marita på Staifjellet)

Vimarida stiller med bandets blidspente fem:
Lars, Marius, Marita, Sarah og Adam.
Glade musikanter i farta.
Ut på tur...
- selvfølgelig med et smil på lur.

Sommerværet står på halv tolv.
Gråsprengte skyer med uttrykk for regn.
Hva skal vi gjøre?
Hvor skal vi rigge?
Ute på en scene eller inne i et fjøs?
Vi veier for og imot - frem og tilbake:
1) en nydelig utsikt mot storslåtte fjell...
2) levende lys i et seterfjøs med sjel...

💕SETERFJØS MED SJEL💕

Bilde: Musikk i et fjøs med sjel...
(Foto: Marita på Staifjellet)

Vi går for gamle steinvegger og tak over hodet.
Et riktig valg for en kjølig sommerkveld.
Det er intimt og innbydende.
En bygning med sjarm og stil.
"Her skal vi rigge og her vil vi spille".

Alltid kjekt å være ute i god tid.
Utstyret er på plass...
Strømmen holder...
Instrumentene spiller og lyden bærer.
Vi har 1,5 time til rådighet. 

💕TIDSPERSPEKTIV💕

Bilde: Rømmegrøt med spekemat...
(Foto: Marita på Staifjellet)

På Øverdalssetra er det sommerdrift.
"Å, jeg vet ei seter med så mange gjeter..."
De har gjester fra fjern og nær.
En seterkafe med lokal mat.
Vi er så heldige å få smake:
- rømmegrøt med rabarbrasyltetøy
- spekemat med potetsalat 
- hjemmelagde kaker
- blåbærsaft og kaffe
Magene blir mette og skuldrene senkes.
Vi takker hjertelig for god mat og gjestfrihet.

Mørket brer sine vinger ut.
Det er sommerkveld på setervollen.
Levende lys blafrer i sommervind.
Lys inne...
Lys ute...
Lys på selveste utedo'n.

Gjestene kommer.
Ikke altfor mange og ikke altfor få.
Perfekt antall for en intim konsert.
Klokken er slagen.
La oss starte en musikalsk seteraften.

💕GJESTFRIHET💕

tirsdag 19. juli 2016

Sommerbåten seiler inn ⛵️

12. Feriedag: Fredag 15. Juli 2016

Sommerbåten 2016.
Hamar venter i spenning.

Bilde: Sommerbåten på Hamar 2016
(Foto: Alexander Ramse Olsen)

Årets destinasjon er Innlandet.
Sommerens store begivenhet.
Skibladner seiler på Mjøsa.
Fra Lillehammer til Gjøvik.

Bilde: Sommerens store begivenhet. 
(Foto: Alexander Ramse Olsen)

Vimarida deltar i det gode selskap.
Sommeråpent, NRK P1.
Det blir et hjertelig gjensyn.
En klem til Madeleine Cederstrøm.
Alltid like blid og imøtekommende.
En ledestjerne på norsk radio.

Bilde: Intervju med Madeleine (NRK P1)
(Foto: Alexander Ramse Olsen)

Sola skinner og menneskene myldrer.
Musikkinnslag og intervju.
Vimarida direkte fra Hamar.
Live på Koigen - med utsikt mot Mjøsa.

Bilde: Live fra scenen på Koigen.
(Foto: Alexander Ramse Olsen)

Knut Øyvind Hagen entrer scenen.
Akkompagnert av "Vimarida" m. fl.
Vokalforsterket av "Damenes Aften"
Hamarhymnen brer sine vinger ut.
Det er Hagens tonesatte hyllest til Hamar.
En verdig avslutning på en fin dag.

Bilde: Musikalske bidrag på Koigen.
(Foto: Alexander Ramse Olsen)

Fine opplevelser - de kommer og går.
Minnene derimot - de lever evig.
En takk til deg Alexander Ramse Olsen.
- fordi du deler gaven din med oss
- fordi du foreviger minnene med sjelen

Bilde: Han fotograferer med sjelen.
(Foto: fjords.tv)

En klem til hver og en som var tilstede:
- Team Vimarida 🌹
- Familie og venner 🌹 

mandag 18. juli 2016

Bøtteballett på rød løper...

9. Feriedag: Tirsdag 12. Juli 2016


"Hva er det du sier?"
"Trengs det en husvask?"
Hus og hjem står på hodet. 
Hva er opp og hva er ned?
Hybelkaniner på rekke og rad.
Hvor ble det av Staifjellets røde løper?

Oppgjørets time er kommet:
På med silkehansker og ballettsko.
Fram med dansestaur og boblevann.
Det er en gledens dag.

Rød løper på skinnende rene gulv ❤️

10. Feriedag: Onsdag 13. Juli 2016


Bøtteballetten fortsetter.
"Ja, vi elsker dette huset...
- som det stiger frem..."
Husets frustrert frue ser lyset i tunnelen.
En rød løper i alle rom.
Det blir rene og skinnende gulv.
Nå kan gjestene komme.

Fryste boller.
Oppvarmede boller.
Steinharde boller.
"De kommer kanskje senere?"

Bilde: Møter mellom mennesker.

Familie og venner kommer sjelden alene.
Første bil: bryllupsplanlegging 
- med hyggelige venner 
Andre bil: overraskelsesbesøk
- "Hei, tante!" - Verdens beste gudmor.
Tredje bil: bollesabotører
- glade damer i farta

Besøk i alle former og fasonger.
Det er sommerens glade budskap.
Kvalitetstid med kjente og kjære.
Jeg er takknemlig for disse øyeblikkene.
Minnerike møter mellom mennesker.

Sommerens glade budskap ❤️

11. Feriedag: Torsdag 14. Juli 2016


Hipp, hurra for Elena 21 år 🎉 
Et søskenbarn med stor S.
Snill - Søt - Smart - Sterk - Stilig.
Spiser kake og tar en salto for deg i dag.

Lenge leve et liv i feriemodus.
"Sol ute og sol inne"
Upåklagelig sommerstemning.
Sommerbesøk fra fjern og nær.
Varm kaffe...
Høylydt lek...
Et yrende liv på terrassen.

Impulsiv sightseeing i Stor-Elvdal:
Koppang og Evenstad.


Bilde: Gjester på Kjøkkenveien 3

En verdig stopp på veien hjem.
Merk navnet:
Kjøkkenveien 3.
En sjelden perle langs riksvei 3.
Like før Imsroa - fra sør.
Like etter Imsroa - fra nord.
Birkebeinerveien ligger like ved.


Bilde: Nydelig måltid i sjarmerende omgivelser.

Velkommen til Kjøkkenveien 3.
En gammel landhandel har fått nytt liv.
Et hus med atmosfære og sjel.
Rett og slett:
- et sjarmerende og koselig sted.

Velkommen inn.
Smaksopplevelsen griper deg.
Velkommen inn.
Historien omfavner deg.
Velkommen inn.
Vertsskapet venter deg.

Historiske og smaksrike opplevelser ❤️

lørdag 9. juli 2016

Elsker sommerferie ☀️

Sommerferien kom som lyn fra klar himmel.
Og det er jo helt greit...
- siden jeg er så utrolig glad i sommerferie.
En riktig glad nyhet etter et langt arbeidsår.

Som om ikke det er nok...
Jeg kan glede meg over hele 6 uker i feriemodus.
Hva i alle dager skal jeg ta meg til?
Et problem jeg møter med knusende ro.
Svaret er enkelt: 
Jeg skal gjøre alt!
Alt det ikke blir tid til ellers! 
Alle små og store gjøremål som faller mellom to stoler i hverdagen.

1. Feriedag: 

Vekkerklokken går over i hvilemodus.
Jentene tar selvfølgelig hintet og sover lenge.
Det er en drøm å levere sent i barnehagen.
Jeg begynner første feriedag med å signere ny arbeidskontrakt.
Det inntrufne fortjener en storslagen feiring.
Handleposer fra gulv til tak.
(Selvfølgelig rimelig og moderat innenfor rammene av personlig økonomi.)
VISA-kortet gløder varmt.
Bankkontoen er i ferd med å nulle ut.
Jeg føler meg strålende.
Og vet du hva?

Smilet lever i beste velgående.

2. Feriedag:

Det er ingen tid å miste. 
Vi er ut på tur - og sjelden sur.
Staifjellets jenter våkner til en ny morgen på Oppdal.
Vi er på rett sted til riktig tid.
Hjemme hos Magnus bror.
Sammen med mamma og pappa.
3 generasjoner under samme tak.



Bilde: På Oppdal med små og store familiemedlemmer.

Hva er vel bedre enn et etterlengtet møte?
 Et felles treffpunkt for store og små familiemedlemmer.
En morgen hvor regnet øser ned.
En dag hvor solen titter frem.
Et sted hvor seterlivet blomstrer og barna leker.
Møø - bææ - brom brom.
Jeg vet at denne dagen er livet.
Og vet du hva?

Smilet lever i beste velgående.


Bilde: På Oppdal med mø, bææ og brom.

3. Feriedag:

Det er ikke timer og dager som teller.
Det er kvaliteten på her og nå.
En sommerdag går fort og vi takker for denne gang.
En stor klem til dere alle...
- til vi ses igjen når hanen galer.
Returen kaller og Volvoen kjører:
Oppdal - Folldal - Sollia - Hjem.
Fra én side av fjellet og over til én annen.

Vimarida fyller ettermiddagen.
Musikk i naturen - musikk i det fri.
100 % naturlig.
 Ingen kunstige lyder.
Ingen fremmede tonearter.
Bare et ørlite snev av:
"Vakre Drømmer"
De rike har det kanskje godt.
Vi fattige har det definitivt topp.
Musikkvideo under åpen himmel.
Hvem trenger vel Hollywood?
 Vi har Staifields!
Og vet du hva?

Smilet lever i beste velgående.


Bilde: Musikkvideo på Staifjellet.

4. Feriedag:

Vekkerklokken står fortsatt i hvilemodus.
Jentene griper muligheten.
Vi sover lenge.
En ny dag med sen levering i barnehagen.
Trenden fortsetter.
Sommerdagene oppfyller ønsker.
Sprekkene fra hverdagen tettes..
- én etter én.
Et ønske til deg og et ønske til meg.
Nå er det tid for to... 
- deg og meg min firbeinte venn.
Ut i skogen.
Inn mellom trærne.
 Et kappløp mot tusen solstråler.
En "gammel" bekjent hilser oss.
På samme sted som i fjor.
Like vakker og like sjarmerende.
Lille frøken "Flekkmarihånd".
Og vet du hva?

Smilet lever i beste velgående.


Bilde: "Lille frøken Flekkmarihånd"


Livet er deilig når smilet lever i beste velgående 💕

tirsdag 7. juli 2015

Kjærestehelg i Bergen 26.-28.6.2015

30-års gave til Adam.
En liten hilsen fra hans utspekulerte kone og med-sammensvorne svigerforeldre. 
Vi scoret familiepoeng med gode marginer. 
Det ble tidenes beste konsertopplevelse. 
Utekonsert på Bergenhus Festning med Susanne Vega og Sting.
Bilde: Musikalske hjerter gleder seg!
Opplevelsen kan beskrives med ett ord; magisk. 
Både jubilanten og kona storkoste seg - like lamslått begge to. 
Vi stod i front med de store - hadde en "hånd innenfor".
Vi deltok i det gode selskap - sammen med de gale tilbederne. 
En kropps lengdes avstand fra Sting og gjengen. 
Vi kunne like gjerne delt en kaffe på brygga. 
Alle positive overraskelser mottas med takk. 
De memoreres og nedtegnes i evighetens dynamiske minnebok. 
Bilde: De gale tilbederne har det godt ;)
På turen lærte vi at hoteller ikke alltid holder det de lover. 
Svømmebasseng, squash og trenings-rom er oppskrytt. 
Folk og hotellkjeder liker å pusse opp hus og hoteller i solsteiken. 
Sommeren banker på og arbeidsmaurene lokkes frem. 
De jobber og sliter for å imponere gjester og besøkende.
Lite hjelper det når de ikke kan ivareta dem? 
Det er ingen selvfølge at de ansatte ber om unnskyldning. 
Verken for brutte løfter eller låste dører. 
Hva gjør vel det - om en gjest blir låst ute fra et hotellrom?
Det er helt normalt - spesielt kl. 2 natt til neste morgen. 
Du kan alltids få ett nytt rom!
Alt du trenger er en reisetannkost, et lite barbersett og en eske med sysaker. 
Det er veldig kjekt med sysaker når man skal sove på et nytt rom. 
Kanskje dynetrekket må lappes? 
Noen skal være takknemlig for at Sting leverer varene. 
Musikalske høydepunkter svever høyere enn hotellrelatert frustrasjon.
Bilde: Sting holder det han lover...
Bergen er en flott by med fine attraksjoner, butikker, kafeer og restauranter. 
Vi spiste fersk og god sjømat nede ved brygga. 
Drakk is-kaffe og chai latte på en liten, lokal kafé. 
Tok Fløybanen opp til en storslått utsikt over Bergen. 
Vi var "turister" som kjøpte souvenirer og artifacter. 
Oppdaget nye aktiviteter; nanoblocks og origami. 
En potensiell samlemani meldte seg i det fjerne; 
1 "Charmmy Kitty" (Flesland flyplass) til barnesamlingen
1 "Acoustic Guitar" (Flesland flyplass) til musikksamlingen 
1 "Nile Crocodile" (Bergen sentrum) til dyresamlingen
Bilde: Nanoblock "Charmmy Kitty"
Bilde: Nanoblock "Acoustic guitar"
Bilde: Nanoblock "Nile Crocodile"
Vi avsluttet storbyhelgen med gode venner. 
Ragnhild og Torgeir var et sosialt gledelig bidrag. 
Vi hadde en fin lørdags ettermiddag med Ragnhild og Elvine i Bergen sentrum. 
Fortsatte med en vel så fin og lattermild kveld i familiens sjarmerende residens. 
Solcellelys og edderkopper gjorde kvelden fullkommen. 
Slike anledninger skjer så altfor sjelden...
Når de melder seg er det til stor glede for store og små. 
Kanskje derfor det er så få av dem? 

Etter en time i kø på Flesland forlot vi Bergen og en alle tiders helg. 
Åpne grenser og sikkerhetskontroll er oppskrytt! 
MEN... 
Det viktigste er at vi er glade i hverandre.
 Det viktigste er at helgen i sin helhet har vært en opptur for kjærligheten.