Viser innlegg med etiketten hverdag. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten hverdag. Vis alle innlegg

mandag 8. august 2016

Marihøne fly fly 🐞

18. Feriedag: Torsdag 22. Juli 2016


Nest siste dag i barnehagen.
Det er få barn, men god stemning.
I dag er det barnas dag på Kaupangrmart'n.
Barnehagens ansatte tar med seg barna.
Store troll med høyt hår og godt humør.
De møter på barnas fest.
De stiller til start med tre små.
På karneval med:
Rosa ballerina
Spiderman
&
Marihøne fly fly

Karnevalstoget går fra A til Å:
- fra Storstua i nord til Stor-Elvdal Hotel i sør
"Marihøne fly fly" får is og medalje.
Lykken nærmer seg komplett.

💕STORE TROLL💕

Bilde: Barnas dag på Kaupangrmart'n.
(Foto: Marita på Staifjellet)

1. times underholdning...
OBS OBS OBS
Se opp for maur i rompa!
Avledningsmanøvrer varer ikke evig:
"Mamma, kan vi gå på tivoli nå?"

10 billetter og 300kr senere...
"Marihøne fly fly" svever på en rosa sky.
Kanskje på tide å stikke før kontoen vræler:
- Fattigmann i eventyrland!

💕MARIHØNE FLY FLY💕

Bilde: Årets første bad i Glomma
(Foto: Marita på Staifjellet)

Greit å reise mens humøret er på topp.
"Skal vi dra hjem og bade i Glomma?"
Jeg får medhold og vi er på vei.
Årets første bad i Norges lengste elv.

På med badedrakt og rosa Crocs.
5-minutters gange og vi er framme.
Harley logrer og vesla hopper.
To gode venner er skjønt enig:
"Hva er vel livet uten vann?"

Sommergjestene flyr inn til Norge.
Rally Bielek strikes again.
Tre familiemedlemmer på en uke.
Adam kjører til Gardermoen for 2. gang.
Velkommen til solrike Staifjellet:
- Pappa Vlado og broder Vaki.

💕BADEGLEDE💕

mandag 18. juli 2016

Bøtteballett på rød løper...

9. Feriedag: Tirsdag 12. Juli 2016


"Hva er det du sier?"
"Trengs det en husvask?"
Hus og hjem står på hodet. 
Hva er opp og hva er ned?
Hybelkaniner på rekke og rad.
Hvor ble det av Staifjellets røde løper?

Oppgjørets time er kommet:
På med silkehansker og ballettsko.
Fram med dansestaur og boblevann.
Det er en gledens dag.

Rød løper på skinnende rene gulv ❤️

10. Feriedag: Onsdag 13. Juli 2016


Bøtteballetten fortsetter.
"Ja, vi elsker dette huset...
- som det stiger frem..."
Husets frustrert frue ser lyset i tunnelen.
En rød løper i alle rom.
Det blir rene og skinnende gulv.
Nå kan gjestene komme.

Fryste boller.
Oppvarmede boller.
Steinharde boller.
"De kommer kanskje senere?"

Bilde: Møter mellom mennesker.

Familie og venner kommer sjelden alene.
Første bil: bryllupsplanlegging 
- med hyggelige venner 
Andre bil: overraskelsesbesøk
- "Hei, tante!" - Verdens beste gudmor.
Tredje bil: bollesabotører
- glade damer i farta

Besøk i alle former og fasonger.
Det er sommerens glade budskap.
Kvalitetstid med kjente og kjære.
Jeg er takknemlig for disse øyeblikkene.
Minnerike møter mellom mennesker.

Sommerens glade budskap ❤️

11. Feriedag: Torsdag 14. Juli 2016


Hipp, hurra for Elena 21 år 🎉 
Et søskenbarn med stor S.
Snill - Søt - Smart - Sterk - Stilig.
Spiser kake og tar en salto for deg i dag.

Lenge leve et liv i feriemodus.
"Sol ute og sol inne"
Upåklagelig sommerstemning.
Sommerbesøk fra fjern og nær.
Varm kaffe...
Høylydt lek...
Et yrende liv på terrassen.

Impulsiv sightseeing i Stor-Elvdal:
Koppang og Evenstad.


Bilde: Gjester på Kjøkkenveien 3

En verdig stopp på veien hjem.
Merk navnet:
Kjøkkenveien 3.
En sjelden perle langs riksvei 3.
Like før Imsroa - fra sør.
Like etter Imsroa - fra nord.
Birkebeinerveien ligger like ved.


Bilde: Nydelig måltid i sjarmerende omgivelser.

Velkommen til Kjøkkenveien 3.
En gammel landhandel har fått nytt liv.
Et hus med atmosfære og sjel.
Rett og slett:
- et sjarmerende og koselig sted.

Velkommen inn.
Smaksopplevelsen griper deg.
Velkommen inn.
Historien omfavner deg.
Velkommen inn.
Vertsskapet venter deg.

Historiske og smaksrike opplevelser ❤️

lørdag 7. mai 2016

"Kom maiblom du skjønne"

"Kom Mai du skjønne milde".
Våren har kommet!
Årshjulet går mot sommer.
Den siste snøen smelter til vann.
Lykken er komplett!
Det er tid for sol og varme.
Det betyr:
Fargerike blomster i hus og hage.
Spenning og kos i hverdagen.
Hagenissens "julekalender".
 🌺🌺🌺🌺🌺  

Bilde: Prosjekt "Grønne fingre".
Et prosjekt for store og små fingre.

Det har blitt en årlig tradisjon.
Vi sår sommerblomster til hagen.
Tagetes og blomkarse.
Sikre vinnere for gartnere på prøve.
Det gikk bra i fjor.
Det bør gå bra i år.
🍂🍂🍂🍂🍂 

Bilde: Fjorårets suksess - Tagetes

I år satser vi på hageglede for alle.
Stor og liten - alle skal få.
Lobelia og Blåklint til senior.
Alpejordbær og reddiker til junior.
🌸🌸🌸🌸🌸 

Bilde: Første omgang:
 blomkarse, tagetes og alpejordbær.

Det gjenstår fortsatt å se...
Mulig vi trer ut av komfortsonen.
Kanskje på tide med egne grønnsaker?
Våren er ung og sommeren lang.
Det er deilig å ha en verden av muligheter  

😀😀😀😀😀

Kjærlighetens påminner spiller på lag med naturen 🌲🍁🍂

Vi går inn i skogtrollets rike.
Det er her vi hører hjemme.

Bilde: I skogtrollets rike...

Solen skinner.
Det er liv og røre i skogen.
Små spirer titter opp mot lyset.
Velkommen til en ny vår.
Skogtrollet smiler mot oss.
Takk for sist!

Bilde: Den billigste og beste butikken.

"Vær så god, mamma!"
Kongle og røsslyng.
Den beste gaven noen kan få.
Plukket og avlevert med kjærlighet.
"Fordi du er så snill!"

Jeg gir en klem til deg lille venn.
Fordi du er god som gull.
Fordi jeg er så uendelig heldig.
Fordi jeg er mamma`n din!

Bilde: 100 % naturlig.

En omtenksom gave skal bevares.
100 % naturlig.
Kongler, pinner, steiner og røsslyng.
For ikke å glemme... 
Elgbæsj!
Fra den billigste og beste butikken.
Naturens skattekammer.

Har du lim?
 Lag deg en dekorasjon.
Du får et minne for livet.
En påminner om din verdi som forelder.
Du utfører verdens viktigste jobb.
Og faktisk...
Du gjør det ikke så aller værst 😉

Bilde: Kjærlighetens påminner.

Lille venn! 
Jeg ser deg!
Lille venn!
Jeg hører deg!
Lille venn!
Jeg er takknemlig for alt du gir til meg.
Lille venn!
Du setter livet i perspektiv.
Kjære lille venn!
Det skal jeg aldri glemme.

mandag 11. april 2016

Rainbow Child: the lyrics

Bilde: Det vakreste i hele verden.

Har du sett den vakreste ting i verden?
Verdt mer enn penger, mer enn gull, mer enn berømmelse.
Jeg ser slik skjønnhet hver kveld.
Før jeg går til sengs og kysser deg god natt.

Have you seen the most beautiful thing in the world?
Worth more than money, more than gold, more than fame.
I see such beauty every night.
Before I go to bed and kiss you goodnight.

Bilde: Det beste med livet.

Har du opplevd det beste med livet?
Mer spennende enn et dykk, et hopp eller en slåsskamp.
Jeg møter slik spenning hver dag.
Hver gang jeg leker med deg, og du får meg til å le.

Have you experienced the best thing about life?
More exciting than a dive, jump or fight.
I face such thrills every day.
Each time I play with you and you make me laugh.

Bilde: Hva er vel bedre enn et liv i farger?

Du er mitt barn - du er mitt regnbuebarn.
Du setter farge på livet mitt.
Du er en skatt - du er MIN skatt barn.
Du maler for meg et bilde av kjærlighet.

You are my child - you are my rainbow child.
You bring color to my life.
You are a treasure - you are my treasure child.
You paint me a picture of love.

*********

Lytt gjerne til sangen (se nedenfor).
Du er mer enn velkommen til å gi en tilbakemelding.

Listen gladly to the song (see below) . You are more than welcome to give feedback.

*********

Til informasjon:

For information:


Singelen "Rainbow Child" hadde fødselsdag 11.4.2016. 
Feiringen vil fortsette inntil den dagen Internet havarerer. 
Du kan fortsatt delta på feiringen ved å benytte deg av iTunes, TIDAL eller Spotify.
Artist: Vimarida
Tittel: Rainbow Child

The single "Rainbow Child" had birthday 11/04/2016 .The celebration will continue until the day Internet crashes .You can still participate in the celebration by taking advantage of iTunes , TIDAL or Spotify .
Artist: Vimarida
Title: Rainbow Child

mandag 26. august 2013

Ny uke gir nye muligheter...

Disse helgene må ha utrolig lange bein, for noe som løper fortere skal man lete lenge etter. Vi har vært priviligert og opplevd noen rolige helger denne måneden. Det skal visstnok gjøre godt for kropp og sjel, og det kan kanskje være like greit å lade opp til ukene som ligger foran oss.

Neste uke reiser jeg fra lille Mia min, og blir masterstudent på NTNU i Trondheim. Det skal bli tøft å være borte fra min skjønne familie i en uke, men samtidig er det en glede å se fram til noe nytt og spennende. Har lenge vurdert å ta en master, og det virker som tiden er inne nå som vesla ennå er liten og ingen jobb knytter meg fast til en permanent lønningsliste. Sannsynligvis blir det noen tøffe tak, men motivasjon og engasjement bryter barrierer over hele verden - også på Stai. Uken etter reiser Vimarida til Praha for en uke med musikk og moro i studio. Det betyr hele 2 uker fra min nydelige datter, som jeg elsker over alt på jord. Jeg får holde fast ved at hun vil ha det bra, og samtidig får tilbringe kvalitetstid med sine besteforeldre. Jeg regner med gjensynsgleden blir stor - en klem vil nok være etterlengtet.

Fleecesmekke i samarbeid med miss Singer.

På den kreative fronten har jeg de siste to dagen tatt opp kontakten med miss Singer, en symaskin som jeg sakte men sikkert etablerer et vennskap til. Vi har det alltid fint sammen, men når hun gjør jobben så godt at jeg ikke kan rette opp mine menneskelige feil, ja da havner hun tilbake i skapet. I dag var jeg svært så fornøyd med samarbeidet oss i mellom, og jeg var takknemlig for å ha inngått avtale om at hun kunne sy på de heklede kantene på barnekjolene mine. Lykken varte helt til jeg festet armkantene feil, og hun sydde dem så godt fast at jeg ikke fikk rettet opp feilslaget. Det endte med at jeg tok en avgjøelse om å klargjøre alle kjolene før jeg ved en senere anledning skal ta miss Singer fram i lyset. Det eneste problemet er egentlig at jeg blir så ivrig etter å se et resultat, og kombinert med tom mage og tretthetssyndrom, er det dømt til å mislykkes. Min eneste tanke nå er hvordan jeg i alle dager skal kunne redde kjolen fra å havne i søppelbøtta. Tror kanskje løsningen blir å lage et skjørt som om noen år kan bli en kjole kombinert med en strikket eller heklet overdel.

Fleecekjole i samarbeid med miss Singer.

I morgen venter et møte med Statens Vegvesen på Lillehammer, hvor IMSA skal få kartlagt et videre samarbeid om Dynamiske elgskilter. Et spennende prosjekt som på sikt kan redusere elgpåkjørsler. Kvelden byr på politikk i form av informasjon om eiendomsskatt til Kommunestyremøte på onsdag, og i tillegg er det bandøving. Det skal med andre ord bli spennende å se hvor mye en liten kropp kan få med seg på en dag.