fredag 29. april 2016

Mentoren og den lille felespilleren 🎻

TIRSDAG 26. April 2016

"Hva ønsker du deg til jul lille venn?"
Svaret kommer kontant.
"Jeg ønsker meg fele!
En sånn som Sarah har!
Jeg og Sarah skal spille konsert!"

Julenissen er en grei kar.
Det ble strykekonsert på julaften 2015.

Nå er det april 2016.
Mamma og pappa har øving med Sarah.
Tre dager igjen til Vimarida-konsert i Oslo.
Førstkommende lørdag gjester vi Teaterkjeller'n.
Hvis du er i byen...
Stikk gjerne innom 😉
Bilde: Øving til konsert på Teaterkjeller'n.

Husets selvutnevnte felespiller er ivrig. 
Når Sarah kommer til øving er fela på plass. 
"Mamma, kan jeg få spille med dere?"
Hva annet kan jeg si?
"Selvfølgelig får du spille med oss!"
Et stort smil fyller rommet.
Hun er en del av bandet.
Bilde: Den lille felespilleren.

Den lille felespilleren følger Sarah.
Øynene ser opp mot mentor.
De spiller sammen.
Hun får applaus og øynene skinner.
Det blir fire låter før leggetid. 

Bilde: Adam og Sarah tester wah-wah og delay på fela. 

Dagens øving ble gjennomført med amputert vokal 🎤
Skal jeg le eller gråte?
Hvordan vil det ende: maks flaks eller maks uflaks?

Bilde: Krysser fingrene for tre dagers optimal rehabilitering.

Det ble derimot rom for litt "seriøs" lek med gitar og fiolin 🎸🎻
Wah - wah.
Delay - delay.

Bilde: Borte, borte - titt, tei!

Humøret var upåklagelig.
Det er forøvrig sjelden sure miner på øving.
Muligens fordi vi er en god gjeng 😜 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du føler for å gi ris eller ros:)